Довговойнилівський ліцей

Кабінет психолога

Поради психолога учням

Як здолати хвилювання перед тестуванням,
контрольною роботою, підсумковою атестацією?
Перед початком уроку:

–  Готуйтеся!

–  Ретельно вивчайте матеріал.

–  Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

– Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

–  Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

–  Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

–  Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

–  Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

–  Не приходьте на урок з порожнім шлунком.

–  Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію,  не хвилюйтеся.

Під час уроку:

–  Уважно прочитайте завдання.

–  Розподіліть час на виконання завдання.

–  Сядьте зручно.

– Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

–  Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

Як надовго запам’ятати навчальний матеріал?

 Поради для учнів

  • Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам’ятовує і довго пам’ятає.
  • Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п’ятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.
  • Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.
  • Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці – наочність краще запам’ятовується.
  • Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.
  • Після математики – вчи читання, після української мови –інші предмети: память любить різноманітність.
Уява покращує пам’ять
Або як запам’ятати найбільше
  • Усе, що хочеш пам’ятати, – уявляй! (Не уявляю – не пам’ятаю)
  • Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, – уже запам’яталось.
  • Легко пригадується тільки те, що уявив.
  • Не думай словами – думай образами.
  • Не завчай, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.
Умій володіти собою

1. Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.
2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans – терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.

Агресія (від лат. Aggressio – нападаю) – незаконне застосування сили однією людиною.

Як скласти успішно екзамени

Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті. Ось деякі поради психолога:
1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.
3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.
4. Ведіть із вчителем діалог.
5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
6. Вдягніться на іспит охайно.
7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.
8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
9. Продумайте поведінку і стиль розмови з вчителем.
10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.
11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.
12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще.

Поради психолога батькам і вчителям

ПОРАДИ ЩОДО СПІЛКУВАННЯ І
ВИХОВАННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ДИТИНИ 

1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану. В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.
2. Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.
3. Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.
4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.
5. Із кінозалу (домашнього) виключити перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості.
6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.
7. Роз’єднати хулігана і жертву. Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.
8. Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.
9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.
10. Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе запобігти агресивності.

Повернутися вверх

Залишити коментар

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.